اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مجوز داخلی پرواز گرگان - قزاقستان صادر شد
مدیرکل فرودگاه های گلستان از نهایی شدن صدور مجوزهای داخل کشور برای برقراری پرواز گرگان - قزاقستان خبر داد و گفت: این پرواز پس از صدور مجوز کشور مقصد و با مشارکت شرکت های هواپیمایی ایرانی برقرار خواهد شد.

علی متانت چهارشنبه اظهار داشت:با توجه به جایگاه  اقتصادی  شهر اکتائو قزاقستان و اثر بخش بودن این خط هوایی بر اقتصاد  گلستان ، تلاش زیادی برای برقراری این پرواز صورت گرفته که در صورت نهایی شدن مجوزها، اولین پرواز یک هواپیما از ایران به این بندر تجاری- اقتصادی از  گرگان  انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون هیچ پرواز مستقیمی بین دو کشور ایران و قزاقستان برقرار نبوده و تجار، فعالان اقتصادی و مسافران از طریق کشورهای همسایه و یا دیگر روش‌های حمل و نقل بین دو کشور تردد می کردند.

استان منگستائو قزاقستان دارای دو بندر آکتائو و آترائو است که اکتائو از لحاظ تجاری فعال و ظرفیت جابجایی ۲ میلیون تن بار را دارد.

 وی همچنین گفت:مذاکراتی برای برقراری پرواز گرگان-استانبول انجام شده که امیدواریم به زودی این خط پروازی برقرار شود.

 متانت گفت: فرودگاه  گرگان میزبان ۸۰ سورتی پرواز در هفته به زاهدان، کیش، تهران و مشهد است که تا پایان امسال پرواز گرگان- بندرعباس نیز برقرار خواهد شد.

هر ماه حدود ٢۰ هزار نفر از خدمات فرودگاهی در گلستان استفاده می کنند.

متانت ادامه داد:تاکنون هیچ یکی از پرواز های ورودی و خروی به این فرودگاه به سبب شرایط آب و هوایی لغو نشده و در سال گذشته نیز هیچ سانحه هوایی در پروازهای ورودی یا خروجی این فرودگاه ثبت نگردید./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8948



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96